VTT Lembeke een week na datum

Door een samenloop van omstandigheden in de vorm van liesblessure, 4x100m bij de Masters en een afgelaste North Sea Challenge, kroop ik vorige week niet op mijn alu ros. Er was toen de VTT van de Speculoosfeesten in Lembeke, en dus besloot ik die een weekje later te fietsen op gpx, in een alweer druk gevuld weekend.

De route zag er genoegzaam bekend uit, de stukken in en rond Lembeke ken ik meestal. De lus naar Ertvelde interesseerde me vooral. Het dichtste punt van thuis uit was de Antwerpse Heirweg, dus ik daarnaartoe om in te pikken. Ik begon met het leuke technische stukje van  … de Ghostbikers. Dat zat voor alle duidelijkheid niet in hun parcours. Daarna volgde een iets te lang stuk asfalt maar dat bleek de moeite waard. Na het Gooiken volgde een heel leuk stuk met een lange single track en een stukje bos (waar ze eigenlijk meer konden uithalen). En toen stond ik voor een gesloten hek waar ik dan maar over gekropen ben. Nadien volgden Tervenen, Lembeke en een stukje Waarschoot met de Arisdonk. Op de terugweg nog stukje Ghostbikers meegenomen. Dat waren eigenlijk de leukste delen…

De route was niet erg speciaal, lag vrij droog en geen privé delen, al deed ze na halfweg wel haar werk in de sloping van de benen. Daar kunnen de wind en de Ecotrail van daags voordien echter ook voor een stuk tussen zitten.P1010266

Rating **

Geef een reactie

