En daar is Koning Winter (VTT Evergem)

Een etentje in ’t Hoveke van Barevelt daags voordien (in Beervelde, een aanrader trouwens) en een laat kinderloos ontbijt, niks deed vermoeden dat er nog gefietst ging worden. Tot ik een kwartiertje voor sluitingstijd van de inschrijvingen besefte dat de goesting te groot was. Kledij aan, fiets op en weg, als allerlaatste van 350 ingeschrevenen. Dat lukt ook alleen maar als de start op 500 meter van je deur is.

Als laatste op pad heeft trouwens zijn voordelen want volledig vrije baan. Maar ook nadelen want op het einde vond ik geen bordjes meer, ik verdenk de organisatie ervan dat ze de laatste pijltjes als eerste hebben weggehaald. Nu ja, ik ken de weg natuurlijk wel, dus ik ben er geraakt…

Evergem is traditioneel ** maar werd door de vele regen herschapen in een wel erg nat en glibberig parcours. Echte baggerstroken waren van de partij, maar niet talrijk. Meestal was er veel water, maar lag het daaronder nog redelijk hard. Bijna altijd was het glibberig.

De bevoorrading halfweg was ruim, ik mocht alles opeten wat er nog lag. Krakelingen, peperkoek, cake. Ben er na een korte babbel met het opruimend personeel aldaar snel vandoor gegaan voor deel twee in en rond Lembeke en Tervenen. In Lembeke zelf een paar extraatjes gedaan waarvan ik denk dat ze in organisatie die niet mogen nemen van bosbeheer.

Voor de eerste keer dus erg vuil. Fiets en deel van de kledij gewassen aan de afspuitstand, en mezelf thuis. Heb er van genoten, en eigenlijk buiten in het begin niet erg veel regen gehad.

P1010291P1010292P1010295

 

Geef een reactie

