Ik, mijn Canyon en de drie dames

Ik, mijn snelle zwarte en een paar extra dames. De keuze was snel gemaakt zaterdag: niet de vtt maar de racefiets kwam van stal dit weekend. En al snel had ik door dat die liefde toch groter is tussen ons… De colpadres zijn minder goed bezig: Steve alleen naar Overijse vorige week, ik alleen met de koersfiets… Nog een geluk dat we volgende zaterdag samen gaan helpen verhuizen bij Kristof.

Goed. De Canyon dus, mijn zwarte Endurace met zijn nieuwe rood getinte Elite wielen. De richting werd een beetje gekozen in functie van de wind. Ik zag met name een laatste stuk met hevige meewind wel zitten. De muziek op spotify was ook rap gekozen. Drie dames: Trixie, Chrtistine en Lily Grace. Die laatste onbekend, Belgisch en een goede indruk nalatend toen we ze toevallig in AB zagen.

Op weg naar Gavere zat de wind niet bepaald mee. Spectaculaire snelheden werden dan ook niet gehaald. Een tweetal dat ik inhaalde reed nadien kilometers lang mee in het wiel en was me daar dankbaar voor, voor de rest was het vooral genieten van het stoempen lang de Schelde. Zeker in het laatste stuk voor je rechtsaf gaat, heeft de wind blijkbaar vrij spel. Na die bewuste afslag werd het echter zijwind en ging de snelheid omhoog. En eens ik in Deinze, aan de wereldberoemde CBC-roundabout, betekende nogmaals rechtsaf meteen ook in gestrekte draf naar huis. 35km/u bleek er de standaard snelheid zonder zot te doen. De werken in Nevele blijven aan de gang maar ik kon wel vlot door. Een autistische afwijking en fixatie op 75km deed me nog even rondrijden, waardoor de laatste 2 km tegenwind waren. De snelheid crashte spectaculair maar het was ritje was de moeite waard. Met een heerlijk gevoel van de fiets gestapt en Xander ingeschakeld om deze foto te maken.

image

image

image

image

Geef een reactie

