TriCycling. En de trein denderde.

‘Tegenligger!’. Niet vijf keer, niet tien keer, maar eindeloos zo leek het. Tegenliggers waren zowat de enige constante in de eerste tien kilometer van onze rit. De klant Becton Dickinson ligt langs de Dender, moet je weten. En naast de Dender ligt een jaagpad dat aan de smalle kant is als je met een groepje op pad bent. Maar mooi is het er wel , dat zeker. Voor deze rit ging TriCycling dus op verplaatsing. Elewout is aan de slag bij klant BD, een bedrijf voor ‘medical supplies’ dat zich profileert als ‘advancing the world of health’. En ze voegen de daad bij het woord. Sport over de middag, en zo heel af en toe eens op geheime missie ‘Desert Storm’ voor een fietstochtje in de buitenlucht. Fijn dat we erbij mochten zijn op 19 mei.

De mannen van BD hadden de ‘Valleitjesroute’ op het programma gezet. Dat leek een logische keuze voor een team dat zichzelf Desert Storm heeft gedoopt, want het eerste dorp dat op Strava verschijnt is Woestijn. Andere ronkende namen als Oetingen, Gooik en Drie-Egypten maken het rondje volledig. We bevinden ons ten Zuiden van Ninove en zijn in een numerieke minderheid met Kristoff, Elewout en ikzelf tegenover het dubbele aantal aan gecamoufleerde BD-troepen. Dat probleem lijkt echter al snel zelfoplossend. Na de eerste kasseistenen en een wat langere weg bergop heeft één BD-fiets geen aandrijving meer, en een andere rammelt door een losgekomen spaak. Dat er echter een paar tussen zitten met een behoorlijke motor, is al even snel duidelijk.

Het Pajottenland verbergt best wel enkele pareltjes, zo blijkt. De streek waar je onopgemerkt voorbij raast op weg naar Brussel omvat massa’s kleine baantjes, draaien en keren, en allemaal gaan ze op en af. Dat zorgt voor een grote variatie in de route en dus dito rijplezier op ongekende wegen. Als we al een minder punt moeten aanhalen over deze route, is het dat het lusje zelf maar 30 km lang is. Dat wordt dan weer goedgemaakt door de verbinding met Dender en het stuk langs de Dender zelf. Op de terugweg richting DB is het laatste stukje ‘vrij tempo’, te interpreteren als ‘alles open’. De trein komt langzaam op gang  en zal pas de laatste vier kilometer echt denderen. TF bevindt zich achteraan in het peloton en overweegt een verrassingsaanval van achteruit. Na overleg met de opperbevelhebber is de opdracht echter duidelijk: ‘herpositioneren en vooraan postvatten’. In ware TF-stijl, ‘there is no ME without WE’, vallen we het afsluitende segment aan met vereende krachten. BD en TF verdelen netjes het kopwerk, en rijden het segment sneller dan BD in het verleden deed. Beyond advisory, ook langs de Dender.

Alle verdere info gerelateerd aan @fundum, Gin’eau en Witkap is op specifiek verzoek en met gegronde reden verkrijgbaar bij de redactie…

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s